واردات ۴۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دوره ششم مدیریت شهری مشهدمقدس خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) محدودیت ترافیکی بولوار ابوطالب به سمت چهارراه احمدآباد به دلیل نشست زمین در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم
سرخط خبرها

شهروند خبرنگار| طبیعت زیبای روستای زشک در حوالی مشهد

  • کد خبر: ۱۱۵۳۳۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
شهروند خبرنگار| طبیعت زیبای روستای زشک در حوالی مشهد
روستای زشک در امتداد جنوب شرقی رشته کوه بینالود و در سرچشمه دره شاندیز و حدودا در فاصله ۲۰ کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است.

روستای زشک در شهر شاندیز واقع شده و بر اساس سرشماری که توسط مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ انجام گرفت، جمعیت روستای زشک، ۲۱۷۱ نفر اعلام گردید.

وجود چشمه سارهای متعدد و منحصر به فرد، به این مکان ، زیبایی فوق العاده ای بخشیده و این روستا را به عنوان یکی از دیدنی ترین مکان های شهر مشهد معرفی کرده است. زشک در لغت برگرفته از زو اشک و به معنای چشمه های جوشان می باشد. اگر در مسیر رودخانه پیش بروید، رودخانه ای را مشاهده می کنید که کاملا خشک شده است در حالیکه چند صد متر پایین تر از آن، آب فراوانی از دل زمین بیرون می جوشد. به همین دلیل است که این روستا به چشمه های جوشان معروف شده است.

روستای زشک به دلیل دارا بودن چشم اندازهای بسیار زیبا، آب و هوای معتدل و نیز باغ های سرسبز میوه به عنوان یکی از بهترین مناطق ییلاقی شهر مشهد شناخته می شود. به علت وجود چشمه سارهای متعدد در این منطقه، آب کافی برای کاشت انواع محصولات باغی موجود می باشد. گیلاس، سیب، گلابی، زردآلو، گردو، آلو قرمز و هلو از جمله محصولات باغی روستای زشک می باشند.

علاوه بر میوه های این روستا، می توان به نان های محلی که در زشک پخت می گردد نیز اشاره کرد که طرفداران بسیاری داشته و باعث ورود گردشگران زیادی به این روستا می گردد. برای رفاه حال مسافران و گردشگران ، بخش های خدماتی بسیاری مانند رستوران و چایخانه های سنتی نیز در این منطقه دایر شده است.

ارسالی از فرخ فر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->